Werken bij ICS
Bij ICS maak je écht het verschil omdat jouw werk impact heeft op miljoenen klanten. Dat de wereld van ‘betalen’ steeds sneller verandert en in moet spelen op de markt hoeven wij jou niet te vertellen. Jij betaalt bij de supermarkt contactloos met je telefoon en stuurt al jaren een ‘tikkie’. Je deinst niet terug voor een hobbel op de weg. Want, elk probleem heeft een oplossing in jouw ogen. Krijg jij energie van nieuwe producten ontwikkelen, ben je ondernemend van geest en durf je jouw ideeën te delen én te ownen? Dan is ICS de volgende stap in jouw carriere! Ontdek meteen jouw nieuwe baan*.
Maak kennis met ICS
Wereldwijd wordt er op ruim 46 miljoen adressen, in iedere valuta, betaald met creditcards uitgegeven door ICS. Er zijn ongeveer 2,7 miljoen ICS creditcards in gebruik. Al meer dan 30 jaar is ICS marktleider in het uitgeven van creditcards in Nederland. We verzorgen de uitgifte, promotie, administratie en transactieverwerking van Visa en Mastercard creditcards. ICS geeft haar eigen creditcards uit maar we werken ook samen met retailers, banken en belangenorganisaties. We werken aan verschillende betaaloplossingen zodat particuliere en zakelijke klanten ontzorgd worden. Zo kan iedere ICS klant snel en veilig betalen, 24 uur per dag en waar ook ter wereld.
ICS is 100% dochteronderneming van ABN AMRO N.V.
Sinds 2010 is ICS onderdeel van ABN AMRO Bank N.V. en volledig zelfstandig. Dit betekent dat je de voordelen van een groot bedrijf hebt zoals een goede CAO, arbeidsvoorwaarden en veel groei- en ontwikkelmogelijkheden. Maar het betekent ook dat je binnen een relatief kleinschalig bedrijf werkt. De meeste collega’s kennen elkaar en je kunt lekker snel schakelen.
Werken bij ICS is leuk en afwisselend
Geloof ons als we zeggen dat je je hier niet snel verveelt. Iedere dag werk je samen met zo'n 700 collega's in een razendsnel veranderend betaallandschap. Er komen steeds meer nieuwe betaalmogelijkheden bij en fintech doet zijn intrede in de traditionele bankwereld. Daardoor verandert de wet- en regelgeving ook en wordt er veel van ons verwacht om fraude tegen te gaan. Iedere dag weer werken we er met zijn allen aan om onze beloften waar te maken voor onze klanten: carefree payments everywhere.
- Informele cultuur
We zijn bij ICS allemaal ondernemend van geest, barsten van de goede ideeën en denken vooral in mogelijkheden. Dat we die goede ideeën direct uitvoeren toont moed en eigenaarschap. Het laat zien dat je niet bang bent om je schouders eronder te zetten. Ondanks dat we allemaal specialisten zijn, durven we elkaar om hulp of feedback te vragen. We zijn ook niet de beroerdste om het toe te geven dat een idee misschien toch niet zo goed heeft uitgepakt als verwacht. Trouwens, we vinden het ook gewoon heel gezellig om even een bakkie te doen om te horen wat je in het weekend hebt gedaan. Die informele cultuur maken we samen!
- Hybride werken
Heb je een brainstormsessie met collega’s? Dan ga je naar kantoor. Of dat de hele dag is, of een paar uurtjes bepaal je zelf. Wij bieden je de mogelijkheid om werken op kantoor en thuiswerken te combineren. Jij schat zelf in wat het beste is om je werk goed te doen. Gemiddeld ben je 2 á 3 dagen per week op kantoor. Het kantoor in Diemen is in 2020 opnieuw ingericht, voorzien van alle gemakken, moderne technieken én goede koffie. Voor thuiswerken is er een thuiswerkvergoeding en helpen we je met een goede werkplek.
Herken jij jezelf in deze eigenschappen?
Natuurlijk zoeken wij de krenten in de pap: mensen met talenten en competenties. Professionals die verbinden en iedere dag vol goede moed aan de slag gaan. Wat die talenten en competenties precies zijn, hangt natuurlijk af van de functie. Dit zijn de eigenschappen die iedereen bij ICS heeft:
- Ik deel frisse ideeën en toon initiatief
- Mijn verantwoordelijkheid durf ik te nemen
- Achterover leunen en wachten is niets voor mij, ik houd van aanpakken
- Dat aanpakken doe ik het liefst data-driven
- Op basis van data werken betekent ook continu optimaliseren
Zit jij alleen maar te knikken terwijl je dit leest? Waar wacht je nog op, solliciteer direct op een van onze vacatures!
Meer dan alleen een prima salaris
Goed werkgeverschap en werknemerschap gaan hand in hand. Behalve een goed cao-conform salaris zijn er een aantal verschillende secundaire arbeidsvoorwaarden. Het salaris is afhankelijk van de functie en staat omschreven bij de vacature.
- Event-driven werken
- Persoonlijk ontwikkelbudget
- Benefit budget: 11% van je salaris
- Reiskosten- en thuiswerkvergoeding
- Pensioenopbouw
- Secundaire arbeidsvoorwaarden
Naast een basissalaris dat vermeld wordt bij de vacatures, heeft ICS ook nog een mooie set aan secundaire arbeidsvoorwaarden in de aanbieding, zoals:
- Benefit budget
Iedere maand krijg je 11% van je salaris, bovenop je salaris. Daarmee koop je in de Benefit Shop fiscaal vriendelijke arbeidsvoorwaarden. Bijvoorbeeld een smartphone, wearable of een (elektrische) fiets. - Vakantiedagen
Bij een werkweek van 36 uur krijg je 4,5 week vakantie. Als je wilt, koop je per jaar nog maximaal 4 weken extra vakantie met je benefit budget. - Persoonlijk ontwikkelbudget
Per jaar krijg je € 1.000,- om te werken aan je talenten. Je mag dit opsparen tot € 3.000,- en je bepaalt zelf waarin je je wilt ontwikkelen. Het doel is dat je hiermee nu, en in de toekomst, je werk vitaal en gemotiveerd blijft uitvoeren. - B4B days
Je krijgt elk jaar 5 dagen om aan Banking for Better days te spenderen. Dit zijn dagen die je zelf invult waarin je aan je persoonlijke ontwikkeling werkt of aan maatschappelijke doelen. Hiermee draag je bij aan de duurzaamheidsstrategie van ICS. - Gedeeltelijk betaalde sabbatical
Ga 1 tot 6 maanden op sabbatical (generatieverlof) in vol- of deeltijd. Je krijgt de eerste 3 maanden 40% van je salaris doorbetaald. - Pensioen
Een groot voordeel van een dochter zijn van ABN AMRO N.V. is het meer dan goede pensioen. Als medewerker betaal je een bijdrage van 5,5%. Dit wordt verrekend op je salarisstrook. De bank betaalt 31,5% van je pensioengrondslag. - Event-driven werken
Werken waar en wanneer je wilt. Dat is het nieuwe werken. Behalve een laptop zorgen we ook voor een 100% arbo-proof thuiswerkplek. Als kers op de taart krijg je ook nog een thuiswerkvergoeding.
- Benefit budget
In 6 stappen van solliciteren naar starten
Jouw sollicitatie begint met een online kennismaking om te kijken of de klik er is. Iedereen enthousiast? Dan gaan we dieper in op jouw kennis en ervaringen om te kijken of de vacature bij je past. Soms vindt er voor of na het tweede gesprek een assessment plaats. Als iedereen tevreden is volgt er een aanbod vanuit ICS. Bij een match is het tijd om je arbeidsovereenkomst te tekenen en ligt er een mooie carrière bij ICS voor je open.
Overzicht business units en afdelingen
Om alvast een idee te krijgen hoe ICS georganiseerd is, tref je hieronder een overzicht van de diverse bedrijfsonderdelen aan.
- Customer & Business Solutions
De collega's van C&BS vormen samen ons 'commerciële bedrijf'. Zij voeren onder andere alle marketing- en salesactiviteiten uit en beheren de relaties met onze commerciële partners. Door innovatie en productontwikkeling zorgen zij ervoor dat ons aanbod en de ervaring van onze klanten blijven aansluiten op de trends in onze markt en de behoefte van onze klanten.
- Information & Technology
ICS krijgt steeds meer een FinTech karakter. Onze IT afdeling is belangrijk om te blijven voldoen aan de steeds sneller veranderende wensen van onze klanten. Niet alleen de fundamentele architectuur en platformen worden door IT verzorgd, maar ook de meer customer facing oplossingen vallen of staan met de IT afdeling.
- Operations
De klanten van ICS geven een hoge waardering voor onze dienstverlening. Dat is voor een groot deel te danken aan de inzet van onze collega’s bij OPS. Zij houden zich dagelijks bezig met alle administratieve afhandeling, de veiligheid van de klant en maatschappij door 24/7 transacties in de gaten te houden en antwoord geven op de vragen van onze klanten. OPS helpt de klant iedere dag, in elk stadium van de klantreis.
- Risk
Als onderdeel van het Nederlandse financiële systeem moet alles wat we bij ICS doen binnen de kaders van wetten en regelgeving moet passen. Dit brengt hoge eisen en veel verantwoordelijkheid met zich mee. Ook worden hier dagelijks alle mogelijke risico’s voor de organisatie in kaart gebracht. Risk is een belangrijke gesprekspartner binnen alle afdelingen van ICS.
- Finance & Control
Binnen deze afdeling zijn drie teams: Accounting & Reporting, Controlling en Procurement. Het doel van deze teams? Inzicht en controle over onze financiële stromen krijgen en houden. Iedereen binnen F&C werkt nauw samen met andere afdelingen binnen ICS.
- Business Management
Onderverdeeld in drie teams, Portfolio Management, Corporate Communications en Center of Excellence Risk, heeft BM drie taken. Als eerste het ondersteunen van het management team van ICS bij het vaststellen, plannen en implementeren van onze strategie. Alles met een heldere ambitie en positionering voor ogen natuurlijk. Maar ook alle corporate communicatie én de coördinatie van de 1e lijns-risk-activiteiten voor heel ICS is het werk van BM.