Je ANWB GO Card stopt - Extra informatie

ICS stopt met de ANWB GO Card. Je kunt deze al langer niet meer aanvragen. En heb je nog een ANWB GO Card, dan kun je deze vanaf 1 oktober 2025 niet meer gebruiken. Op deze pagina lees je meer.

Waarom stopt de ANWB GO Card?

We stoppen met de ANWB GO Card omdat we niet voldoen aan Europese regels voor vergoedingen die we ontvangen voor betalingen met de Card. Het gaat daarbij om vergoedingen tussen banken. De officiële naam daarvoor is interbancaire vergoedingen. De ANWB GO Card werkt als een creditcard maar moet volgens deze regelgeving gezien worden als een prepaid kaart. Daardoor ontvangen we een te hoge vergoeding. In overleg met onze toezichthouder hebben we besloten om de ANWB GO Card daarom eerder te stoppen.

Belangrijk voor jou: dit gebeurt er na 1 oktober 2025

Je kunt je Card gebruiken tot en met 30 september 2025. Daarna sluiten we de ANWB GO Card. In de eerste week van oktober regelen we gelijk een aantal dingen voor je:

  • We corrigeren een deel van de Card-bijdrage
    Je hebt een bijdrage voor drie jaar betaald. Het gedeelte dat je er geen gebruik van kunt maken, storten we terug op je ANWB GO Card.
  • Heb je nog een positief saldo? Dit storten we terug op je bankrekening
    Het bedrag staat op zijn laatst 14 oktober op je rekening. Zorg ervoor dat het bankrekeningnummer dat van jou bij ons bekend is nog klopt. Je controleert dit in Mijn Card Online. Wil je vóór 1 oktober alvast zelf je saldo terugstorten? Ook dat kan via Mijn Card Online. Je hoeft daar niet voor te betalen.

Dit moet je misschien zelf nog regelen

Je hoeft bijna niets zelf te doen. Maar houd wel rekening met het volgende:

  • Abonnement? Regel een andere manier om te betalen
    Als je een abonnement hebt afgesloten via de ANWB GO Card, dan stopt die betaling zodra je Card is gestopt. Wil je toch gebruik blijven maken van dit abonnement? Vergeet dan niet om een andere betaalmethode door te geven aan het bedrijf waar je het abonnement hebt lopen.
  • Reservering bij een bedrijf? Neem contact met ze op
    Heb je bijvoorbeeld een hotel gereserveerd of ga je een auto huren na 1 oktober? Als je een reservering hebt gedaan met je ANWB GO Card, dan kan het bedrijf na 1 oktober geen nieuwe afschrijvingen meer doen. Neem contact met ze op om te voorkomen dat je reservering vervalt.

Meestgestelde vragen

Heb je nog een andere vraag?

We helpen graag. Stuur een e-mail door in te loggen op Mijn Card Online. Kies voor ‘Gegevens en instellingen’ rechtsboven in je scherm en daarna voor ‘Contact opnemen’. Je kunt ons ook bellen op 020 - 6 600 660.